Supermarket | سوبرماركت



The project raises questions about the relationship between art production and end consumer products, how both are mutually transformed, The relationship between Necessity & Value and the disorder of this relationship in the price of the art product (an exponential increase in the price when transforming the consumer products into art products, even when they are not vital  products), Corporations' attention to produce low quality products and focusing mainly on the external shape and look of the products to influence people.

The project is composed of sculptures that are real size replicas of consumer products (Gypsum and Polyester cast of real products).
The photos are visual illustrations for the objects captured using a mobile phone camera.


يطرح العمل بعض التساؤلات حول انتاج العمل الفني وعلاقته بالمنتج الاستهلاكي, كيفية تحول كل منهما للآخر, العلاقة بين "الحاجة والقيمة" واضطراب هذه العلاقة في سعر المنتج الفني (الازدياد الطفري في سعر المنتج الاستهلاكي عند تحويله لعمل فني بالرغم من عدم الحاجة الملحة له), اهتمام الشركات في التأثير على العامة بانتاج سلع رخيصة, رديئة الجودة  مع الاهتمام بالشكل الخارجي فقط.

يتكون العمل من قطع نحتية طبق الأصل لمنتجات استهلاكية بحجمها الطبيعي.
الخامة المستخدمة : جبس و بوليستر.


The work the the group exhibition
 Supermarket, photo by Mohamed Hamza